Webáruház Google hirdetés alapjai

Habár rengeteg eszköz létezik amellyel sikeresen lehet egy webáruház forgalmát növelni, a kutatások mégis azt bizonyítják, hogy az egyik legjobb vevőszerző eszköz mégis a Google első oldali megjelenés egy webáruház számára.

Szinte kivétel nélkül minden másokdik vásárlásban döntő szerepet kap az, hogy valakit megtalál-e a Googlebe az aki információt akar gyűjteni a vásárlás előtt. A Google Ads hirdetési lehetőség fontos lépés tehát, hogy megtalálhatóak legyünk a potenciális vásárló számára.

Bizonyára benned is felmerül a kérdés, hogy miért pont a hirdetési lehetőséget emelem ki, akkor amikor a Googleben szeretnénk elől lenni. Miért nem írok inkább a keresőoptimalizálásról? 

Azért mert a keresőoptimalizálás egy lassu és rendkívül időigényes folyamat, amely ráadásul komoly szakértelmet igényel ! 

 

 

Google hirdetés alapfeltételei

Ahhoz, hogy a hirdetés jól működjön egy webáruház számára, 3 dolgot érdemes az elején figyelembe venni.

1. Mennyire egyszerű a webáruházban megtelálni a kategóriákat és a termékeket. Tehát jó legyen a                                   navigáció

2. A webáruházban jelenleg is vannak vásárlók akik legalább a piaci átlagnak megfelelően                                                 konvertálódnak  vásárlóvá (0.5-1 % közötti érték)

3. Mérhető legyen a webáruházban szinte minden. Gondolok itt a látogatókra, termék megtekintőkre,                               kosárba helyezőkre és vásárlókra stb…

Ezeken kívül persze számos egyéb tényező szerepet játszik majd abban, hogy sikeres legyen a keresőoldali hirdetés, de ez a 3 kategória határozza meg alapvetően, hogy jól működő Google hirdetésünk legyen.

 

Hogyan vásárolnak az emberke a Google keresőből?

A vásárlói életutat több szakaszra lehet bontani. Ezeket fogjuk most egyesével végig nézni.

˙               1. Érdeklődés vagy probléma felismerése 

Itt indul el minden, hiszen ebben a fázisban jön rá egy ember, hogy valami problémája van vagy valami                         érdekli. Nézzük ezt egy egyszerű példa alapján. A szomszéd házba betörtek “mi lesz ha legközelebb                               velem is megtörénik”

2. Kutatás vagy lehetőségek megtekintése 

                    Itt már tudjuk, hogy létezik egy probléma amit szeretnénk megoldani, de még nem tudjuk, hogy                                      hogyan. Elkezdjük az ismerőseinket megkérdezni a problémáról, és természetesen elkezdünk                                          keresni a keresőkben. Pl: otthon védelem vagy biztonságtechnika

                3. Döntéshozatal a kapott információk alapján

                   A látogatóból vásárló lesz, hiszen rengeteg információt végig nézett és tudja, hogy a számára mi                                     lenne a legmegfelelőbb megoldás tehát vásárol. Pl: megtudja, hogy Ip kamerát kell feleszrelnie, és                            elkezd ip kamerákat keresni , vagy már konkrét típust mondjuk Xiaomi YI Technology Mi Home 360.

Nézzünk meg egy gyakorlati példát és azt, hogyan illeszkedik a képbe a te hirdetésed ebben az esetben. A példánk alanya Béla, akin keresztül bemutatjuk, hogyan is történik ez a gyakorlatban.

 

Érdeklődés fázisa

– Béla megudja, hogy a szomszédban nemrég betörtek, és elvitték minden megtakarításukat
– Felismeri a problémát hogy ez vele is megtörténhet, hiszen nála sincs semmilyen biztonságvédelem.
– Az ismerősei azt tanácsolják, hogy nézzen körül néhány biztonságtechnikaki cég weboldalán ott biztosan talál segítséget.
– Béla a következő keresőszavakat használva elolvas néhány
cikket:
“otthonvédelem ”
“riasztó rendszerek”
“biztonsági kamera”

Kutatás fázisa

Béla a begyűjtött információk alapján látja, hogy három
megoldási lehetősége van:
– Felhív egy céget aki neki ezt teljes egészében megcsinálja mivel Béla műszaki beállítottságú ember úgy gondolja, hogy ez biztosan drágább lesz mint, ha ezt Ő megcsinálná
– Riasztó rendszert épít ki  – Ő ennél biztonságosabb megoldásra vágyik.
Biztonsági kamerát szerel fel
– Béla a harmadik opciót választja, és ismét a nethez fordul
válaszokért, ezúttal más keresőszavakat használva:
“Milyen biztonsági kamerát vegyek”
“biztonsági kamera árak”

Döntés fázisa

– Béla kinéz néhány olyan terméket amelykről jókat olvasott, és megbízik benne, de még nem vásárol, hanem csak felírja azokat, hogy a hétvégén majd megrendelje.
– Mikor elérkezik a hétvége, rákeres a kiválasztott típusokra,
hogy megrendelhesse, ezúttal konkrét márkaneveket beírva
a keresőbe.

NA és ebben van a “titok” a Google hirdetésed, akkor lesz a legjobban nyereséges, ha mind a 3 fázisban téged talál meg a látogató 

Viszont egy több 10 000 termékes webáruház esetében ahhoz, hogy ezt megvalósítsd szinte a lehetetlen kategóriába tartozik. Tehát minden termékre legyen külön aloldalad, és hirdetésed, hogy a különböző fázisokban téged mint szakértő, és mint árusító webáruház is megtaláljon.

Ezért mi az alábbi megoldást szoktuk javasloni a hirdetőinknek. 

 

Érdeklődés

Ezeket a témákat érdemes egy blogban megírni. Mivel itt még nem szeretne vásárolni semmit az illető elég ha tartalmas és érdekes információkkal látjuk el őt.


Kutatás


Itt a termékeinkre már rákeres a látogató tehát a megfelelően kialakított termék kategóriákra érdemes lesz hirdetést készíteni


Döntés
Itt van a kánaán ahol a látogatók akár 20-150 Ft között is konvertálnak. Hiszen itt már tudja, hogy melyik terméket keresi és ha az nálad a Google első oldalán megtalálja akkor nagy valószínüség szerint meg is veszi.

Természetesen ez csak egy a lehetséges forgatókönyvekből. Lehetne ezeket a szakaszokat több részre is bontani egy bonyolultabb termék esetében. De remélem a lényeget sikerült a számodra átadni, vagy megmutatni.

Egy több 1 000 vagy több 10 000 db-os termékeket árusító webáruház esetében nagyon nehéz a Google hirdetés kezelése. Éppen ezért mi minden esetben az ügyfeleinknél dinamikus keresőoldali hirdetést használunk, hiszen így lehet a 2-3-as fázist a legjobban optimalizálni. És így lehet kiváló konverziós lehetőségeket elérni.

Ha te is szeretnéd, hogy a webáruházadat felpörgessük Google hirdetésekkel. Akkor keress meg itt  nyugodtan.